Köy Enstitülerinde öğrencilere sorumlulukla birlikte yetki de verilirdi.
Hasanoğlan Yüksek Köy Enstitüsü öğrencileri son sınıfa gelince Bakanlık merkezinde şubelere bölünerek yönetim uygulaması görür, bürokrasinin işleyişini izleme fırşatı bulurlardı. İlköğretim Seferberliği yıllarıydi. Kimi illerde okul yapımı aksıyor. Kimi valiler, kaymakamlar isi yarim elle tutuyor. Hakkı Tonguç Bakanlık merkezinde uygulama yapmakta olan üç öğrenciyi, tam yetki ve bakanlık şifresiyle birlikte Konya'ya gönderdi.
Bunlar köylere giderek aksayan çalışmaları hızlandırdı. Üç aylık süre sonunda 28 okulun yapımını tamamlatıp Ankara'ya döndüler.
Köy Enstitülerinde kişilik gelişimi büyük amaçtır. Bunun için Enstitülerin sorumluluk verme, yetki kullandırma, tartışma, eleştirme, eleştiriye katlanma olgunluğu kazandırma gibi uygulamaları vardır.'' Akif Tanrıkulu.
.
Hasanoğlan Yüksek Köy Enstitüsü öğrencileri son sınıfa gelince Bakanlık merkezinde şubelere bölünerek yönetim uygulaması görür, bürokrasinin işleyişini izleme fırşatı bulurlardı. İlköğretim Seferberliği yıllarıydi. Kimi illerde okul yapımı aksıyor. Kimi valiler, kaymakamlar isi yarim elle tutuyor. Hakkı Tonguç Bakanlık merkezinde uygulama yapmakta olan üç öğrenciyi, tam yetki ve bakanlık şifresiyle birlikte Konya'ya gönderdi.
Bunlar köylere giderek aksayan çalışmaları hızlandırdı. Üç aylık süre sonunda 28 okulun yapımını tamamlatıp Ankara'ya döndüler.
Köy Enstitülerinde kişilik gelişimi büyük amaçtır. Bunun için Enstitülerin sorumluluk verme, yetki kullandırma, tartışma, eleştirme, eleştiriye katlanma olgunluğu kazandırma gibi uygulamaları vardır.'' Akif Tanrıkulu.
.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder